نوای فارس - حسین رجب نیـا: بار دیگر سالن مـیلاد نمایشگاه بین المللی تهران شاهد نوای ساز و آواز همای و گروه مستان شد. دانلود اهنگ پرواز همای پناه بلندی پستی تویی این کنسرت کـه در 26 ام مرداد 1395 درون یک سانس برگزار شد، دانلود اهنگ پرواز همای پناه بلندی پستی تویی با استقبال باشکوه و بی سابقه ای روبه رو شد.

قبل از آنکه گروه بر روی صحنـه حاضر شوند، کلیپ تصویری از قطعه «گمنام» بـه یـاد شـهدای غواص جنگ تحمـیلی با اجرای گروه ارکستر مستان و آواز همای پخش شد. دانلود اهنگ پرواز همای پناه بلندی پستی تویی سپس گروه با شاخه گل هایی درون دست بـه روی صحنـه آمدند و دوست داران خود را گلباران د. گروه مستان همـیشـه سعی کرده هست که اجرایی متفاوت و متمایز ارایـه کند. دکور صحنـه شامل اجرامـی از تخت جمشید بود و پارسه را بـه نمایش گزارده بود. همچنین دو هنرمند نقاش و خطاط درون دو گوشـه صحنـه بـه گونـه ای بدیع درون حال بـه تصویر کشیدن و به روی کاغذ آوردن اشعار و حال و هوای همای بودند.

تقریبا تمامـی قطعات اجرا شده از سروده های همای بود بـه جز قطعات «گرگ درون» ، «پیکر تراش» و «مثنوی مست» کـه از اشعار فریدون مشیری، نادرپور و محمدعلی بهمنی انتخاب شده بود. پرواز همای «پناه بلندی و پستی تویی» را بـه عنوان قطعه اول برنامـه امشب خود انتخاب کرد و سپس «خواجه درون ابریشم» و «مـی ناب» بر سازهای گروه مستان جاری شد.

در ادامـه شاهد همنوازی کوبه ای تمبک و دف بودیم کـه با تشویق گرم حاضرین مواجه شد. «دیوانـه چو دیوانـه ببیند» از اجراهای متفاوت همای بود کـه در سبک مختص خودش اجرا شد و همگان را همخوان و همنوا با خود کرد. قطعه بعدی با اجرای سولوی ساز نی آغاز شد کـه در نـهایت «حال پریشانی» را تقدیم حضور مخاطبان کرد و در ادامـه «به خدا از من دیوانـه تو دیوانـه تری» این حال و احساس را بـه اوج خود رسانید. «فریـاد» پرواز همای حاضرین را محو تماشای خود کرد کـه در ادامـه قطعه ماندگار  «مـه پاره» مکمل این حال عرفانی حاکم بر سالن شد.

پس از اجرای قطعات یـاد شده، توقفی چند دقیقه ای درون برنامـه داشتیم کـه بار دیگر پرواز همای بـه همراه گروه مستان رز زرد درون دست بـه روی صحنـه آمدند. همنوازی تار، کمانچه و سنتور اولین اجرا بعد از آن توقف بود کـه به حاضرین تقدیم شد و در ادامـه همای تصنیف «گرگ درون» را بـه مخاطبان خود هدیـه کرد کـه مکمل آن آواز «ای خانـه ات خراب» بود.

البته درون طول این برنامـه از تک نوازی نی طوفان خنده ها با هنرنمایی «پاشا هنجنی» نیز بهره مند شدیم. نکته قابل توجه درون اجراهای همای حس عمـیق او بر روی صحنـه مـی باشد. گویی تک تک کلمات از عمق وجود او تراوش مـیکند و همچون یک بازیگر حرفه ای تاتر غرق درون نقش خود شده و شعر را بـه نمایش درون مـی آورد کـه نتیجه آن تاثیر گذاری اشعار و اجراهای ساز و آواز او بر مخاطبانش است.

این تاثیرگذاری درون «مثنوی مست» نیز بـه وضوح بـه چشم مـی خورد. درون بخش قطعات محلی کـه شامل «آخدا»، «وای وای مـیکمر» و «مشدی گل مار» بود تبحر و تسلط پرواز همای بر روی صحنـه و نقشی کـه به خود گرفته هست به بهترین نحو بـه چشم مـی خورد. دو قطعه آخر اما تقدیم شد بـه خاک پاک ایران. «در هوای مـیهن» و «سرزمـین بیکران» قطعات ماندگار از پرواز همای کـه در وصف ایران عزیزمان سروده شده هست با قیـام و همخوانی ایران دوستان درون فضایی پارسه گون حسن ختام این محفل آریـایی بود. درون انتها همای با دستان خود بار دیگر مخاطبان خود را گل باران کرد و البته درون نـهایت گروه مستان با حلقه هایی از گل بر گردن کـه مـیهمانان بـه آن ها تقدیم د صحنـه را ترک گفتند.

اما گروه ارکستر امشب مستان از این قرار بودند. پاشا هنجنی، (نی)، محمود نوذری (سنتور)، سعید فهیمـی (نی)، پیمان خازنی (بم ساز)، مسلم علیپور (کمانچه)، مـیلاد علیپور(تار)، حمـیدرضا یوسفی (تمبک) و مـیلاد عباسی (دف)

عهای مـهتاب نظم ده از این اجرا را درون ادامـه ببینید:

برای دیدن سایز اصلی روی عها کلیک کنید

به اشتراک بگذارید :

: دانلود اهنگ پرواز همای پناه بلندی پستی تویی




[«فریـاد» پرواز همای درون مـیلاد تقدیم شد بـه قلب عاشقان دانلود اهنگ پرواز همای پناه بلندی پستی تویی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 09 Jul 2018 17:55:00 +0000